Banery reklamowe – zbędne w plenerze, czy potrzebne?
3 min readJak świat światem każda osoba, zajmująca się handlem lub produkcją szukała sposobu, żeby dotrzeć ze swoim towarem do jak największej liczby osób. Nic się pod tym względem nie zmieniło od stuleci, a pewnie nawet więcej. Trudno powiedzieć, czy banery reklamowe funkcjonowały w odległych wiekach. Niemniej na pewno karczmarz, który prowadził swoją działalność, starał się poinformować o tym, jak największą liczbę osób. Zapewne nie korzystał wtedy z tekstyliów, ale pewnie na drewnie potrafił wyryć podstawowe informacje, które były widoczne z daleka. A jeżeli jeszcze wszystko to działo się w większej wspólnocie, musiał zadbać o to, by konkurencja nie wyprzedzała go w tym zakresie.
Banery reklamowe a uwaga odbiorcy
Innymi słowy banery reklamowe od zawsze miały jeden cel – przyciągnąć uwagę odbiorcy. Nie inaczej jest dzisiaj, pomimo tego, że formy reklamy, marketingu nieustannie się rozwijają i proponują coraz to nowsze formy wyrazu. Owszem, to prawda, bo spotykamy się na co dzień z rozmaitymi ich odmianami. Jak nie są to gazety reklamowe, które znajdujemy w skrzynce na listy, to audycja reklamowa w telewizji lub radio, w prasie itp. Niemniej zauważyć można pewien proces, którego chyba nie sposób już dzisiaj zatrzymać. Odbiorcy uodparniają się na tego rodzaju zabiegi. Szczególnie, kiedy są bezpośrednio atakowani lub po raz kolejny w tygodniu, wyciągają ze wspomnianej skrzynki pełną garść reklam.
Banery reklamowe w plenerze
Banery reklamowe, pomimo tego, że na różne sposoby są z ludźmi od lat, mają zupełnie inny charakter. Przede wszystkim nie są nachalne. Nawet, jeżeli rzucają się nam w oczy w drodze do pracy, czy wtedy, kiedy odbieramy dziecko z przedszkola, trzymają dystans. Owszem, jest to w porównaniu do wielu innych form, dość tani koszt, co sprawia, że pojawiają się na płotach, na murach domów, można nawet powiedzieć, że zasłaniają przestrzeń publiczną. Jednakże i tutaj wiele się pozmieniało, a sporo miast dba o to, by nie być jedynie przestrzenią dla banerów. Zaczęła się liczyć estetyka miasta oraz dbałość o to, by ten rodzaj reklamy nie zdominował plenerów.
Szybki dostęp do informacji
Jakkolwiek nie spojrzymy na tę formę reklamy, na pewno warto zaznaczyć, że ich zaprojektowanie oraz wydruk, przebiega bardzo sprawnie. Ma to ten plus, że co najmniej w zakresie ważnych informacji, typu – zbliżające się wydarzenie kulturalne lub społeczne, sprzedaż domu, zapisy do szkoły muzycznej itp. może pojawić się w odpowiednim miejscu, informując o ważnych sprawach. Stąd też bierze się niegasnąca popularność banerów.