Dlaczego warto oferować towary na platformie Amazon?
3 min readFirmy, które chcą sprzedawać swoje towary przez Internet, mogą skorzystać obecnie z wielu platform, które umożliwiają łatwe dotarcie do klienta. Może być to przykładowo popularny w Polsce serwis Allegro, lub też cieszące się coraz większą popularnością Amazon. Warto zwrócić uwagę, iż Allegro pobiera obecnie dość wysokie prowizje, dlatego Amazon może być ciekawą alternatywą.
Jak sprzedawać na Amazon?
Amazon oferuje wiele rozwiązań, których nie znajdziemy na Allegro, jest to przykładowo FBA, czyli Fulfillment by Amazon, czyli możliwość magazynowania własnych produktów w sieci logistycznej Amazon, skąd wysyłane są bezpośrednio do klienta. Produkty lokowane są w różnych magazynach na terenie kraju, aby dostarczać się jak najszybciej odbiorcom w różnych częściach Polski. W tym przypadku pakowaniem oraz wysyłką zajmują się pracownicy Amazon, dzięki czemu firma, która oferuje swoje towary, może nie posiadać zbyt rozbudowanej logistyki, wszystkim zajmują się pracownicy Amazon. Z pewnością jest to bardzo wygodna forma, Amazon gwarantuje, iż nasze towary będą docierały do klientów szybko, dzięki temu zyskamy czas, nie musimy angażować własnych pracowników.
Początkowo sprzedaż na Amazon może sprawiać nam kłopoty, należy dobrze zrozumieć zasady, opłaty, sposób realizacji wysyłki. Jeżeli chcemy szybko rozpocząć sprzedaż, wówczas możemy zatrudnić agencję Amazon, która może służyć nam specjalistycznym doradztwem w zakresie e-commerce, a w szczególności sprzedaży na tej platformie. Specjaliści pomogą nam w stawianiu pierwszych kroków, przygotowaniu stron sprzedażowych, zapoznają nas z zasadami panującymi na platformie. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na restrykcje oraz przepisy Amazon, kwestie prawne oraz księgowe. Naturalnie Amazon pozwala nam na sprzedaż w różnych krajach, będzie to się łączyło z różnymi rodzajami opodatkowania. Agencja może pomóc nam w optymalizacji kosztów, dowiemy się, w jaki sposób wystawiać towary, aby prowizje za ich sprzedaż były najniższe, natomiast wydane pieniądze bardzo dobrze przekładały się na sprzedaż. Dodatkowo można liczyć na stworzenie oraz optymalizację treści oferty, prowadzenie kampanii reklamowych, sprawy związane ze zdjęciami, odpowiednią prezentacją naszego towaru na platformie Amazon.
Zatem firmy, które nie wiedzą jak sprzedawać na Amazon, mogą skorzystać z oferty profesjonalistów, szybko wejść na nowe rynki, zdobywać klientów i oferować swoje towary na terenie całego kraju, a także w innych krajach, w których działa Amazon. Z pewnością może być to bardzo szybki sposób na natychmiastowe zwiększenie sprzedaży, szansa dla firm, które wcześniej nie prowadziły sklepów internetowych, na zdobywanie nowych rynków.