3 października, 2024

CLUG.pl

Co lubią i czego szukają użytkownicy sieci?

Trendy SEO 2024 – 13 głównych trendów, o których musisz wiedzieć!

6 min read
Trendy SEO 2024

Dzięki optymalizacji SEO możliwa staje się poprawa pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, a w konsekwencji zwiększenie na niej ruchu użytkowników. Taka optymalizacja wiąże się jednak z długofalową pracą oraz znajomością aktualnych trendów. Które z nich dominują w 2024 r.? Sprawdź naszą listę, by poprawić widoczność strony i zwiększyć zasięg przekazywanych na niej treści. 

1. Content marketing – dlaczego jest taki ważny?

Dobrej jakości materiały zamieszczane na stronie internetowej są gwarancją wysokiej pozycji w popularnych wyszukiwarkach. Właśnie dlatego wiele osób decyduje się powierzyć tworzenie unikalnych treści profesjonalistom. O ich działaniach dowiesz się więcej z artykułu „Kim jest specjalista SEO?”, w którym autor szczegółowo opisał cechy, którymi powinien wyróżniać się dobry specjalista SEO. Wprowadzając zasady content marketingu, należy przede wszystkim pamiętać o tworzeniu interesujących tekstów dla odbiorcy, a także o ich pozycjonowaniu, stosowaniu tytułów, podtytułów, list punktowych oraz unikaniu przesycenia materiałów słowami kluczowymi.

2. Pozycjonowanie lokalne – jak reklamować firmę w regionie?

Pozycjonowanie lokalne to trend, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nic dziwnego, bowiem łatwy dostęp do informacji o firmach działających w regionie jest coraz bardziej doceniany przez użytkowników. Aby jednak móc cieszyć się szybkimi rezultatami podjętych w tym zakresie działań, warto powierzyć je specjaliście SEO. Profesjonalne podejście gwarantuje, że strona stanie się bardziej widoczna w sieci, a jej właściciele pozyskają nowych klientów, poszukujących konkretnych towarów i usług w swojej okolicy. Dodatkowo, specjaliści SEO mogą pomóc w optymalizacji treści, analizie konkurencji oraz monitorowaniu wyników w Google, co jeszcze bardziej zwiększa skuteczność pozycjonowania lokalnego.

3. Responsywność strony – w czym tkwi jej istota?

Responsywność strony oznacza, że jest ona przyjazna dla urządzeń mobilnych i może być wyświetlana nie tylko na ekranie komputera, ale również telefonu czy tabletu. Strona responsywna będzie więc dostosowywała się do wielkości okna przeglądarki, a jej wersja mobilna będzie zawierać te same treści, co wersja, przeznaczona do odbioru na urządzeniach stacjonarnych. Trend ten uwarunkowany jest rosnącą popularnością odbioru stron za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Specjalista SEO Dawid Wieczorek

4. Fragmenty rozszerzone – czym są rich snippets?

Fragmenty rozszerzone, czyli tzw. rich snippets, pozwoliły na  rozszerzenie wyników, wyświetlanych w przeglądarce Google. Dzięki nim nie trzeba wchodzić na stronę, by poznać jej zawartość. Idealnym przykładem treści, dzięki którym użytkownik może zdobyć szybko odpowiedź na nurtujące go pytania, są tzw. FAQ, stanowiące jeden z najważniejszych trendów 2024 r.

5. Sztuczna inteligencja – jak wykorzystać ją w SEO?

AI znacznie ułatwia procesy zakupowe. To właśnie dzięki niej możliwe staje się bowiem dostarczanie użytkownikom w pełni zindywidualizowanych ofert, co stanowi najnowszy trend w branży e-commerce. Sztuczna inteligencja usprawnia analizy danych, tworzy raporty sprzedażowe, umożliwia identyfikację trendów oraz wskazuje na preferencje użytkowników, a coraz większe zaufanie społeczne do tego typu rozwiązań gwarantuje ich dalszy rozwój.

6. Ograniczenie reklam sponsorowanych – jak reklamy wpływają na odbiór strony?

Reklamy sponsorowane, utrudniające zapoznawanie się z treścią strony, nie są mile widziane zarówno przez użytkowników, jak i przez roboty Googla. Strony przepełnione nimi, nawet pomimo stosownej optymalizacji, nie uzyskują zadowalających wyników w przeglądarkach, co z kolei nasila trend, zmierzający do ograniczenia liczby reklam na stronach.

7. Link-buliding – na czym opiera się on w 2024 r.?

Pod nazwą link-buliding kryje się proces, polegający na zdobywaniu linków do konkretnej strony od innych źródeł zewnętrznych, co z kolei wpływa na lepsze pozycjonowanie strony. Współczesne trendy odchodzą coraz częściej od katalogów, na rzecz wpisów gościnnych, skupiając się jednocześnie na jakości linków, nie zaś na ich ilości.

8. Jakościowe grafiki  z opisem alternatywnym – jak poszerzyć grono odbiorców strony?

Jakościowe grafiki z opisem alternatywnym powinny znaleźć się na każdej stronie internetowej, co stanowi niezwykle istotny trend również w 2024 r. To właśnie dzięki nim wyszukiwarka otrzymuje dokładne informacje o tematyce każdej witryny, podnosząc tym samym jej pozycję w wynikach wyszukiwania. 

9. Optymalizacja zgodnie z wytycznymi SXO – na czym polega nowy trend?

Nazwą SXO określa się optymalizację doświadczeń użytkownika. Mowa tutaj między innymi o przyciskach Call to Action, czyli wezwaniu do działania, których celem jest nakłonienie czytelników do konkretnej reakcji, jak np.:

  • zapisanie się do newslettera,
  • zakup produktu, 
  • założenie konta,
  • wypełnienie formularza.

Przycisk CTA może przybierać formę nagłówka, przycisku, ikonografiki czy linku. 

Pozycjonowanie stron Kraków

10. Zasady Core Web Vitals – o których warto wiedzieć w 2024 r.?

Core Web Vitals to wskaźniki, związane z szybkością i wydajnością strony internetowej. Wśród nich wyróżnia się:

  • FID (First Inpit Delay) – wskaźnik, mierżący opóźnienie, powstające pomiędzy momentem załadowania strony a czasem, kiedy jej czytelnik może wejść w pierwszą interakcję, czyli np. kliknąć wybraną ikonę,
  • LCP (Largest Contenful Paint) – zgodnie z tym wskaźnikiem, strona, wraz ze wszystkimi elementami, powinna zostać załadowana w czasie, nie przekraczającym 2,5 sekundy,
  • CLS (Cumulative Layout Shift )– wskaźnik, który ocenia stabilność wizualną strony.

Aby wskaźniki FID i CLS mieściły się w normie Google, nie powinny one przekraczać 100 milisekund. 

11. Wyszukiwanie głosowe – jak zoptymalizować stronę zgodnie z nowym trendem? 

Wyszukiwanie głosowe to kolejne rozwiązanie, z którego korzysta z chęcią coraz większe grono użytkowników. Nic dziwnego, że stało się ono jednym z najważniejszych trendów SEO w 2024 r. Sprowadzają się one w tym przypadku do pełnej optymalizacji słów kluczowych pod kątem wyszukiwania głosowego, w czym pomóc może chociażby skorzystanie z podpowiedzi autouzupełniania w przeglądarce Google.

12. Alternatywa dla Google – czy warto jej poszukiwać?

Oczywiście, że tak. Pomimo tego, że zdecydowana część użytkowników korzysta z przeglądarki Google, coraz częściej zauważany jest trend, zmierzający do zastąpienia jej innymi platformami, jak Bing, TikTok, YouTube czy Twitter. To właśnie dlatego w 2024 r. warto zwiększyć swoje zaangażowanie w media społecznościowe oraz zapoznać się z algorytmami innych przeglądarek, sprawdzając chociażby, czy posiadane witryny są w nich indeksowane.

13. Zaawansowane bezpieczeństwo – jak zaawansowana ochrona na pozycjonowanie strony?

Google dąży do tego, by zapewnić swoim użytkownikom maksymalny poziom bezpieczeństwa. To właśnie dlatego w przeglądarce lepiej widoczne są strony, uznawane za bezpieczne, co z kolei możliwe jest dzięki wprowadzeniu:

  • certyfikatów SSL, mających na celu zabezpieczenie stron internetowych,
  • RODO, pozwalającemu na efektywną ochronę danych osobowych. 

Trend ten z pewnością nabierze na sile w nadchodzących miesiącach, co spowodowane jest zauważalnym wzrostem cyberprzestępczości.

 

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.